PTS

Nummerupplysning och kundtjänst för personer med funktionsnedsättning

Personer som har en bestående funktionsnedsättning som gör att de inte kan söka efter nummer på nätet eller i tryckta kataloger, kan ha möjlighet att få kostnadsfri nummerupplysning hos 118 400. Varje år ringer 16 000 användare totalt ca 580 000 samtal.

Denna tjänst, inklusive kundtjänst, har skötts av Eniro 118 118 under sammanlagt 7 års tid, efter offentliga upphandlingar av Post- och telestyrelsen (PTS). Efter en ny avslutad upphandling är det klart att Eniro 118 118 får fortsatt förtroende att driva tjänsten även från mars 2019 och två år framåt, med möjlighet till förlängning ytterligare två år. Mer om tjänsten på 118400.se

Denna upphandling kräver en tjänst med hög kvalitet och tillgänglighet. Vi säkerställer leveransen genom en uppdaterad databas, driftsäkerhet, bemanningskompetens och välutbildad personal som gör att användaren alltid når tjänsten snabbt och får korrekt hjälp, oavsett dag på året eller tid på dygnet. Vår statistikuppföljning visar att användaren i genomsnitt har nått tjänsten efter 3,6 sekunder.

Genom att vi på Eniro 118 118 även sköter kundtjänst för 118 400 tar vi ett helhetsansvar för uppdraget. Via kundtjänsten hjälper vi användare att få svar på frågor om tjänsten samt besvarar och administrerar intresseanmälningar, blankettutskick, registrering av telefonnummer, påfyllning av samtalspott, förnyelse av avtal, registervård mm.

Kundreferens lämnas på begäran, och förmedlas via Eniro 118 118.

Nummerupplysning för funktionshindrade, 118400

Kundtjänst

Har du några frågor om våra tjänster är du välkommen att kontakta oss.

Dynava

kundtjanst@dynava.com

Nummerupplysning 118118

.